mandag den 23. juli 2012

Basilikum & bærhøst

Tiden flyver, og der er travlt i haven.
Jeg har dog fået tid til at stiklingeformere min Basilikum ved at klippe nogle topskud og sætte den i vand. Den har sat masser af rødder og er nu klar til at blive plantet.




I dag skal jeg så forsøge med den mørke Basilikum 'Dark Opal' 




Hvis det går godt har jeg til en potte om ca. 2-3 uger. På denne måde kan jeg holde mig selv med Basilikum i en lang periode.




Jeg har også været flittig med bærhøst i år. Der er høstet ribs og lavet gelé til andestegen juleaften ;O)




Og solbær. Solbær var der dog ikke så mange af, da busken ikke er mere end 2 år gammel. Men et lille glas gelé er der da kommet ud af det.




Jeg har også høstet røde stikkelsbær. I år blev det til 1 kilo! De er ikke nået længere end til at blive nippet og skyllet. De står i køleskab til i morgen, hvor jeg har planer om at lave en chutney. Når det er lavet og jeg har smagt på det, vil jeg fortælle mere - men ikke før, for tænk hvis nu det enten brænder på eller det smager af pommeren til ;O)

1 kommentar:

  1. Jamen dog, kan man også stiklingeformere basilikum? Jeg har kun 2 i drivhuset i år, så det skal da forsøges straks.
    Lidt reserver er altid godt, hvis de får lus lige midt i højsæsonen.
    Hilsen Bente
    Grønne sager

    SvarSlet